Info angående LCH's fremtid

Forslag om nedlæggelse af Læringscenter Himmerland pr. 31. juli 2024

Som følge af budgetaftalen for 2024-2027 sendes forslag om nedlæggelse af specialskolen Læringscenter Himmerland pr. 31. juli 2024 i høring.

Forslaget blev behandlet og besluttet sendt i høring på Børne- og Familieudvalgets møde d. 15. november, og der vil blive truffet endelig afgørelse efter høring i byrådet d. 29. februar.

Med forslaget vil der fremadrettet være et specialtilbud på Suldrup Skole, som vil have en målgruppe, der matcher eleverne, som går i P-sporet på Læringscenter Himmerland i dag. Eleverne i F-sporet fra Læringscenter Himmerland vil blive visiteret til tilbud i nabokommuner, og børnene i dagtilbuddet vil overgå til nyt specialdagtilbud, der oprettes i Støvring.

Link til høring på Rebild Kommunes hjemmeside: https://rebild.dk/demokrati/hoeringer-og-afgoerelser/forslag-om-nedlaeggelse-af-laeringscenter-himmerland-pr-31-juli

Der er høringsfrist d. 11. januar kl. 9.00.